onebioshop.com
Recensioni:

1102 recensioni in totale   

4,30

Buono

1102 recensioni a partire dalla data 27 mag 2024

5
71 %
4
13 %
3
4 %
2
2 %
1
11 %
Sigillo di Qualità
Validità:
Certificato dal: 31 mag 2024
onebioshop.com soddisfa tutti Criteri di qualità Trusted Shops incluso
Identità verificata
Trasmissione criptata dei dati
Procedura di ordinazione chiara

La Protezione Acquirenti di Trusted Shops

Questa azienda offre protezione Acquirenti di Trusted Shops fino a 2500 €. Scopri di più su

Riepilogo delle recensioni

Molti clienti apprezzano la puntualità e la sicurezza nella consegna. I prezzi sono ritenuti competitivi e vantaggiosi rispetto ad altri negozi. La comunicazione costante e aggiornata sullo stato dell'ordine viene spesso lodata. I clienti esprimono soddisfazione per la qualità e la conformità dei prodotti ricevuti. L'assistenza clienti è generalmente considerata professionale e affidabile. Il sito è percepito come affidabile e sicuro nella gestione degli ordini. Alcuni clienti segnalano tempi di consegna più lunghi del previsto. Una parte degli utenti trova la comunicazione eccessiva o poco pratica. In alcune situazioni, l'assistenza clienti si rivela poco reattiva o non risolutiva in caso di problemi.

Questo testo è stato generato automaticamente da un sistema di IA a partire dalle recensioni degli utenti.

Queste informazioni vi sono state utili?

Il nostro obiettivo è quello di creare fiducia digitale per esercenti e acquirenti. Scopri

Ecco in che modo Trusted Shops contrasta le recensioni false

Recensionionebioshop.com

(97)
(18)
(32)
(111)
(621)
Profilo privato 
5 Recensioni
 Verificato
Het door mij bestelde product bleek helaas niet leverbaar. Dit kreeg ik te horen via een mail, waarin ook stond dat het reeds door mij betaalde bedrag teruggestort was en dat het 7 tot 10 werkdagen zou duren voordat het weer op mijn creditcard was bijgeschreven. Dit was na 17 dagen nog niet gebeurd, dus heb ik een mail gestuurd daarover. Na 4 dagen geen reactie te hebben gehad, stuurde ik nogmaals een mail (in de avond). Het antwoord daarop kwam snel ('s avonds laat nog) en mij werd verteld dat er een arn code naar de creditcard company was gestuurd. Daarna zag ik binnen enkele dagen het geld teruggestort. Fijn dat mijn geld terug is, maar jammer dat ik het product nu niet heb en jammer dat ik pas na een tweede mail een reactie kreeg.

Risposta di onebioshop.com

Beste klant, Het spijt ons dat het bestelde product niet beschikbaar was. Wij hebben de terugbetaling echter onmiddellijk uitgevoerd. De verwerkingstijd voordat het bedrag opnieuw op uw creditcard zichtbaar is, hangt vervolgens af van de kaartuitgever en valt buiten onze controle. Uw laatste e-mail hebben wij binnen één uur beantwoord en daarbij de ARN-code verstrekt, waarmee de terugbetaling kon worden getraceerd. Wij zijn blij dat het bedrag inmiddels correct is bijgeschreven, maar vinden het jammer dat deze belangrijke informatie niet volledig uit uw beoordeling blijkt. Met vriendelijke groet, OneBioShop Klantenservice
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato
Ottimo prodotto che sistematicamente acquisto quando ne ho bisogno. Eccellente l'imballaggio, che dimostra cura e attenzione nella salvaguardia del prodotto spedito. Mediocre la spedizione, che nonostante venga pagata, impiega un po' troppo tempo per essere consegnata.
Membro della comunità 
3 Recensioni
 Verificato

Misleading Product Description and Unacceptable Customer Service

Here's a natural continuation of your review in English, reflecting the points made in your correspondence while keeping the tone firm and credible: > Very disappointing experience. It’s the second time I submit an order. This time I ordered 2 units of Actyva Nutrizone Ricca Mask 500 ml (as stated on the website and confirmed by email after the purchase). However, I received 2 units of shampoo instead. After several complaints by email, I was repeatedly told that the product code of the item ordered and received was the same, with no acknowledgment whatsoever that both the website description and the order confirmation clearly identified the product as a "mask" and not a shampoo. > > What makes the situation even worse is the complete refusal to accept responsibility for their own mistake. At the time of writing, the product is still listed on their website as a mask, and my order confirmation email also states that I purchased a mask. Despite providing screenshots proving both facts, customer service continued to insist that the shipment was correct. > > I was then informed that I could return the products, but at my own expense. I find it unacceptable that a customer should bear additional costs resulting from the seller's own error. Rather than offering a practical solution, replacing the incorrect items, or even acknowledging the mistake, they chose to shift the burden entirely onto the customer. > > I acted in good faith, relying on the information displayed on their website and in the confirmation email they sent after accepting payment. The products delivered did not match the products advertised and purchased. Instead of resolving the issue professionally, customer service provided repetitive responses that ignored the core of my complaint. > > Due to their handling of this matter, I have lost confidence in this retailer and will not purchase from them again. Based on my experience, I cannot recommend this company. Be aware that if there is an error in the product description, you may find yourself responsible for the inconvenience, the time spent pursuing a solution, and potentially even the return costs, despite the mistake not being yours.

Risposta di onebioshop.com

We are sorry that you remain dissatisfied, but we must correct several important points because the review presents the case as if OneBioShop had knowingly sent a different product and then refused to take responsibility. **That is not what our checks showed.** Order **#164256** was reviewed several times after your complaint, including the documentation and photographs you provided. The item supplied corresponds to the **commercial reference associated with the product ordered**. The difference you are referring to concerns the **manufacturer’s updated packaging/presentation**, not the shipment of a completely unrelated product. The product reference and identifying data were checked precisely because you disputed the appearance of the item. You repeatedly state that you ordered a “mask” and received a “shampoo”, implying that our warehouse simply selected the wrong product. However, after reviewing the order and the products received, **we found no picking or fulfilment error**. This was explained to you more than once. The fact that the manufacturer has changed the presentation, wording or packaging of a product does not automatically mean that a different commercial reference has been supplied. It is also important to clarify that product manufacturers regularly update packaging, graphics and commercial presentation while maintaining the same reference. Our terms and conditions, accepted during checkout, expressly take into account the possibility that the packaging or presentation shown online may differ from the latest version supplied by the manufacturer. This is particularly relevant in beauty and professional haircare, where packaging updates are frequent. Your review also states that we “completely refused to accept responsibility” and offered no practical solution. This is not accurate. We reviewed the case, requested photographs, examined the information you sent and gave you a clear return option. You informed us yourself that **one unit had already been opened** and that the second remained **closed and unused**. We therefore confirmed that the unopened unit could be returned in accordance with our return policy. The reason the return shipping cost was not offered at our expense is straightforward: after our checks, **we did not identify a wrong-item shipment or fulfilment error**. In a voluntary return or change-of-mind situation, the direct return cost remains with the customer in accordance with the applicable return conditions accepted when ordering. We also find it important to distinguish between a genuine logistics error and dissatisfaction with the manufacturer’s current presentation. Had our checks shown that a different product reference had actually been sent, the case would obviously have been handled as an incorrect delivery. That was not the conclusion reached after reviewing the available evidence. At no point did we prevent you from returning the unopened unit, nor did we deny you assistance. On the contrary, the case was reviewed repeatedly and answered in detail. What we could not do was classify the shipment as incorrect when the product supplied corresponded, according to our records and checks, to the reference associated with the order. We fully respect your right to be dissatisfied and to publish your experience. However, we must equally clarify publicly that **OneBioShop does not agree with the central allegation that a different product was knowingly or negligently shipped and that the customer was then left without a solution**. Our position remains unchanged: the product supplied corresponds to the ordered reference, the difference concerns the manufacturer’s updated presentation, and the unopened unit remains returnable under the applicable return conditions. OneBioShop Customer Service
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Tutto in regola prodotto conforme in descrizione solo alcune confezioni erano leggermente ammaccate ma comunque intatto e nuovo ma può essere dovuto allo sballottamento tramite corriere. Trovo il prezzo un po' elevato ma trovandomi all'estero purtroppo è così.
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato

BEST website for quality products!

I’ve attempted to order Italian bath products from several websites in the past, only to encounter non-delivery, lack of communication, and ultimately the need to file chargebacks due to illegitimate vendors. OneBioShop completely changed that experience. Finally, a reliable website that actually fulfills orders. Not only did they ship my items promptly, but they also provided tracking information throughout the process. I’m extremely pleased with the product quality and the professionalism and reliability of their customer service. If you’re considering placing an order, I highly recommend OneBioShop—you won’t be disappointed.
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Il mio feedback negativo non riguarda l' ordine in sé per sé ma la loro l'organizzazione dopo 4 giorni dall' ordine mi riferiscono che una parte dell' ordine non era disponibile quando invece sul loro sito lo era. Per avere contabilizzato realmente il rimborso sul metodo di pagamento ho stranamente atteso troppi giorni. E menomale che utilizzo sempre PayPal!!! Dico stranamente perché sul conto PayPal e risultato un numero di giorni FORSE congrui ai sistemi e tempi di accredito (io comunque ho contattato PayPal per segnalare il problema) ma per giungere sulla carta ricaricabile associata al conto PayPal ci è voluto troppo tempo....e non mi era mai successo con nessun rivenditore finora....ma a parte questo dovrebbero monitorare ed aggiornare la disponibilità dei prodotti che vendono

Risposta di onebioshop.com

Gentile Giancarlo, ci dispiace per la sua valutazione. Desideriamo tuttavia precisare la cronologia dell’ordine #157008. L’ordine è stato effettuato il 27 luglio. Il 31 luglio, appena accertata l’indisponibilità di due articoli, abbiamo disposto il rimborso di 40,98 € tramite lo stesso metodo di pagamento utilizzato per l’acquisto. PayPal ha completato l’operazione il 12 agosto e le ha inviato la relativa notifica. Dopo l’emissione del rimborso, i tempi necessari affinché la somma passi dal saldo PayPal alla carta associata dipendono esclusivamente da PayPal e dall’emittente della carta, non da OneBioShop. PayPal può confermare direttamente la regolarità e le date dell’operazione. Ci scusiamo per l’indisponibilità sopraggiunta. Il catalogo viene aggiornato costantemente, ma in alcuni casi può verificarsi un disallineamento temporaneo tra disponibilità mostrata e giacenza effettiva. I prodotti disponibili sono stati comunque spediti e consegnati nei tempi indicati. Servizio Clienti OneBioShop
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato

Buen producto pero tarde

El producto ha llegado en perfecto estado y bien embalado y muy buen precio. La parte negativa es la tardanza en llegar y la dificultad de hacer seguimiento del pedido de forma práctica.
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Pacchetto molto curato e consegna precisa. Le due matite già le conoscevo (matita 303 di Bellaoggi) ottimo prodottoe difficile da trovare. Grazie
Membro della comunità 
14 Recensioni
 Verificato
Ho ricevuto tutto in un pacco. Il prezzo è ottimo. Però ha durato lungo dall'ordine fino al ricevimento. Ho trovato scomodo di dover'scaricare Shop per ricevere degl'aggiornamenti. I quali poi ho ricevuto tramite Shop ma potevo vedere anche dall'ordine. E non erano sempre attuali.
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato

Una memoria della prima visita in Italia

Il pacchetto era fatto con amore e mi ricordava a molti anni (circa50!!) fa quando (studentessa olandese) compravo per la prima volta nei Dolomiti articoli di Felce Azzura.Il profumo speciale mi ho sempre ricordato e adesso sono felice di averlo ritrovato!
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato
Llevo pocos días usándola ,pero me gusta su textura como se absorbe y como deja mi contorno de labios , creo que es una buena crema Espero Buenos resultados.
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Prodotto buono lo cerco da 10anni Arrivato in buon stato La consegna perfetta GRAZIE!
P O
Petra O.
2 Recensioni
 Verificato
Mooie webshop met heel veel producten Goede en snelle levering helemaal te volgen je krijgt veel updates over de levering!!! Helemaal blij met de heerlijke zeep en de bodylotion!!! 🥰👍
F S
Fabio S.
4 Recensioni
 Verificato
Tutto bene, sito facile da consultare, info chiare e spedizione ottima con comunicazione costante sull'ordine.
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato

Imballaggio ottimo

Pacco ricevuto entro la data scritta, tutto ottimo, imballaggio eccellente
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Ottimi i prezzi ottimo il sistema di comunicazione e del tracciamento della consegna forse un pò lunga ma probabilmente dovuto al mese di agosto
F S
Fabio S.
4 Recensioni
 Verificato
TUTTO MOLTO BENE, COMUNICAZIONE BUONA, HO DOVUTO ASPETTARE UN PO PER IL MIO ORDINE MA ERA SCRITTO COMUNQUE NELLA PAGINA DEL PRODOTTO. SODDISFATTO
Membro della comunità 
1 Recensioni
 Verificato
Sito affidabile, pacco confezionato con cura,un po lungo il tempo di consegna, ma per il resto tutto bene
Membro della comunità 
3 Recensioni
 Verificato
I prezzi sono ottimi, la consegna… non proprio rapidissima…. Acquisterò comunque nuovamente al bisogno
Membro della comunità 
2 Recensioni
 Verificato
Ottime matite Bellaoggi 303. Colore marrone freddo a lunga durata

Per verificare l'autenticità

Recensioni verificate

Sono state adottate misure per garantire che le recensioni pubblicate provengano esclusivamente da consumatori che hanno effettivamente utilizzato o acquistato i beni o servizi in questione.

Recensioni importate

Non incidono sul punteggio complessivo. Non sono state intraprese azioni di verifica.

Contatti

Visita il sito web

Chi siamo

OneBioShop è la parafarmacia online italiana con oltre 180.000 prodotti: salute, benessere, cosmesi, integratori, mamma e bimbo, veterinaria. Solo articoli originali da distributori ufficiali, spedizi...

Questa azienda dispone di profili Trusted Shops collegati tra loro.

Mostra tutti i profili